reklama

Tandemový zoskok alebo ako som hľadal sám seba

Bol to strhujúci zážitok. Všetko vibrovalo životom; myslel som, že sa rozletím do priestoru...  Zem sa približovala, ale počiatočný strach už pominul – to čo ostalo, bola čistá extáza.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Plnosť života, akú predsa všetci hľadáme – v jednoliatej mase fanúšikov fascinovanej festivalovým vystúpením, v osamelosti na vrchole hory po dramatickom výstupe, v šialenej jazde úzkymi uličkami, v zoskoku padákom...

Mozaika krajiny nadobúdala čoraz jasnejšie kontúry – lány polí lemované lesmi mi rástli pred očami, roztrúsené ľudské obydlia sa rýchlo zväčšovali...

Okamih, keď sa čas zastavil a pohyb sa prepadol do nepohybu náhle vystriedal virvar farieb a tvarov. Svišťanie prúdu vzduchu prehlušilo hlboké, posvätné ticho a doň vstúpil vzdialený hlas: „Otváram padák!“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trochu to trhlo, ale ja som už len žasol a zhlboka dýchal – samovoľne, prirodzene, a predsa, ako len málokedy počas svojich hektických dní, až kým náraz na zem neprerušil moje vytrhnutie zo všednosti...

Dozvuky zážitku bezčasovosti ma sprevádzali aj keď som sa lúčil s inštruktorom a vracal sa domov, ale jeho intenzita už ochabla. Namiesto nej sa vyrojili myšlienky: chcem sa vrátiť, znova žiť naplno, bytím, ktoré vibruje celým mojím telom, v prítomnosti, kde niet minulosti ani budúcnosti, v plnosti bez túžob a starostí...

No museli prejsť roky, kým som našiel cestu späť. Museli prísť krízy, aby som pochopil ako sa vrátiť – k Sebe, ako Byť sám sebou – bez tvaru, bez času, bez mena... 

Martin Dojčár

Martin Dojčár

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Šéfredaktor časopisu Spirituality Studies (spirituality-studies.org) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu